Samla in och analysera data
En översikt av data från dina olika digitala kanaler är ett ovärderligt verktyg, oavsett om du ska ha den bara för eget bruk, eller presentera för kollegor.
Om du är nöjd med Google Analytics hjälper vi dig att anpassa den efter dina behov, och lär dig läsa av kampanjresultat från olika kanaler som exempelvis Facebook, LinkedIn, utskick via Mailchimp eller marketing automation-system som Apsis.
Vi hjälper dig att sätta upp en användarvänlig, anpassad dashboard som kopplas med alla relevanta plattformar. Vi utgår från dina mål och mätvärden och presenterar resultaten pedagogiskt – inga fler PowerPoint-presentationer behövs!
Låter det ändå krångligt? Ingen fara i så fall, vi hjälper gärna till utifrån dina förutsättningar och behov.
15h
45h
25h
?h
Våra flexibla abonnemang
Tycker du att det är svårt att förutse vad du behöver hjälp med? Inga konstigheter – i en tid med snabba förändringar behöver vi kunna anpassa oss efter skiftande behov och förutsättningar. Vi erbjuder abonnemang på 15, 25, 40 eller valfria antal timmar per månad.
Skäddarsydd dashboard
Vi tar fram en komplett, anpassad dashboard med data från alla relevanta kanaler. Du kan sedan enkelt ta fram realtidsuppdaterade, pedagogiskt presenterade resultat. Text, loggor, bilder och färger läggs till enligt företagsprofil.
Det här ingår:
Analys av webb & digitala kanaler
Göra KPIer – mätpunkter – och statistikrapporter
Design och programmering av dashboard
Utbildning för användarna
Bli Google Analytics-proffs
Du får en pedagogisk, hands-on-utbildning i Google Analytics så att du på egen hand kan ta fram data och resultat, samt tolka dessa och omsätta i åtgärder.
Det här ingår:
Så här fungerar Google Analytics
Redskap för att ta fram relevanta rapporter
Mäta trafik från kampanjer
Tolka resultat
Vill du sälja mer?
Prova Kickstart!
Istället för att samla lösa konsulttjänster eller timmar hit och dit som aldrig ger dig en långsiktig inverkan har vi skapat Kickstart. Kickstart ger dig allt du behöver för att lyckas och nå dina företagsmål.
Hjälp att tolka datan
Resultatanalys i form av en punktinsats. Vi går igenom trafiksiffror för hemsida samt data från 1-2 annonskonton. Utifrån dessa tar vi fram förslag på åtgärder
Välj mellan:
Google Ads (inkl. Youtube)
Facebook Ads (med Instagram, Messenger och WhatsApp)
Sociala medier som LinkedIn, Snapchat, Twitter