Alla konverteringsflöden ser likadana ut!

Alla konverteringsflöden (klick från produkt till bekräfta köp) ser likadana ut! Det är en känsla jag har när jag tar mig an kundernas webbstatistik. Det spelar ingen roll vilken bransch ett företag befinner sig i - det är samma #kundbeteende som återupprepar sig om och om igen. Här visar en undersökning att det stämmer. Så länge det inte rör sig om köp av streamad media (film, TV-serie, musik, ljudbok) så har vi som online-kunder samma förväntningar på en sajt som säljer mat för hemleverans, som den som säljer mobiltelefoner.

Infografik och undersökning från Adweek


DigitalDoo kan hjälpa dig med att göra en digital strategi, välja ut data att mäta och ge förslag på aktiviteter att göra. Vi kan också lära dig att tolka data och göra ditt eget åtgärdspaket.

Föregående
Föregående

Hur används cookies?

Nästa
Nästa

Sätta mål – hur gör man?